Saturday, January 30, 2010

Day 2- Sabah

Hari ini lebih baik dari semalam

Aku akan cuba menggunakan perumpamaan seperti diatas. Nabi s.a.w pun cakap camtu. Skop aku lebih menjurus kearah bagaimana untuk membuat penyesuaian diri lebih pantas bila berada di sabah ni.

Aku akui memang banyak bezanya berbanding di Semenanjung. Aku ibarat seorang pemain bola sepak kelab Tontenham Hotpurs yang berpindah ke kelab besar seperti Machester United. Andai prestasi aku di takuk lama, aku akan gagal di sini. tapi tuntutan kerja dan kehidupan selapas waktu pejabat merupakan saingan yang lebih kompetetif.

Bayangkan aku datang kesini dgn serba kekurangan. sekadar membawa beg pakaian dan laptop. yang lain harus ditinggalkan. mana mungkin aku berpisah dengan kancil kesayanganku yang selama ni aku memacu nya, menekan pedal minyaknya, dan menemani aku diserata negeri. tapi kali ini, tugasan kerja menuntut aku supaya berpisah dengannya. tapi apa perlu dirisaukan kerana aku letak dirinya di tempat yang penuh kasih sayang. Abah aku seorang yang cermat menjaganya, malah jauh lebih baik dari aku

Friday, January 29, 2010

Mak pakai brooch sape tu?

Bonda yang tercinta..


Saturday, January 16, 2010

Birthday presents from my sweetheart







Text Ucapan Sempena Ulangtahun ke 29


Friday, January 8, 2010


8 Januari 2010

Genaplah sudah umur aku 29 tahun. Alhamdulilah,apa ada pada peristiwa umur baru aku ini:-

1. Kerja yang stabil, tenang, aman damai
2. Teman Hidup yang melengkapi hari-hari aku..thanks Ain Syihada me sweetheart
3. Beli Speaker PC baru n Raket Badminton
4. Surau kat depan umah dah boleh solat walaupun tak siap 100%
5. Syed jadi housmate aku sejak 2 Disember menggantikan Haris yang posting ke Ulu Tiram, Johor. Kita tetap kawan selamanya
6. Berat badan aku cecah 85kg, obesiti tahap sederhana
7 gaji naik RM 90 tahun 2010
8. Download citer Taken, Flags of Our Fathers, Jenifer Body, Mr Bean-Ultimate Disaster
9. Pagi 8/1 ni aku demam teruk, langsung tak leh bangun
10.Ain menjadi orang pertama wish birthday kat aku tepat kul 12 malam
11 Kawan-kawan wish birthday kat aku melalui laman Facebook