11.30 am
Aku mula bertolak keluar dari Navy base. Hakim n Ikram jemput aku. Aku tak sabar nak explore bandar KK n sekitarnya untuk sesi suai kenal pertama ni.
Destinasi pertama kami pergi ialah di Karambunai Beach Resort. Karambunai ni adalah salah satu pantai yang famous gak di Sabah. Rata-ratanya foreign tourist yang ramai. Challet2 n homestay pun banyak kat sini. Apa yang menarik kat sini ialah Club Golfnye yang cantik kerana ia direka seperti kons
12.45 pm
Aku kini berada di atas punca bukit. di sekitar bandaraya KK. aku lupa apa nama bukit ni. tapi aku percaya ianya wujud sejak nama KK lagi iaitu bandar Jeselton ( betul ke aku eja...). Walau apapun. pemandangan disini menarik dan cantik. dari sini kita boleh lihat keseluruhan bandar KK, pelabuhan dan pulau-pulau yang berhampiran dengannya..kami tak lama duk dipuncak ni. kira-kira 10 minit baru kami turun bawah..nak cari kedai makan. lapar la...
Ni gambar aku dengan ikram. berlatar belakangkan pulau gaya n ada satu bot nelayan tengah lalu belakang. lepas makan aku terus menuju ke jeti dimana sape2 yang nak pegi pulau2..naik kat sini lah. tapi aku tengok, banyak private boat je dari public boat
Pe2 hal pun. aku nk ucapkan welcome to kota kinabalu. banyak lagi tempat nak berjalan..tunggu jelah blog ni nak di upload kan lagi hahaha..


0 comments:
Post a Comment